Thursday 22 October 2015

Hanya Kau dan Aku 2





Heilet me go!” Sara menjerit kuat. Mahu putus lengannya bila ditarik kuat oleh lelaki di depannya.  Dia cuba rentap lengannya tapi gagal. Kakinya pula terpaksa ikut langkah kaki lelaki itu yang dua kali lagi besar dari langkahnya.

Tengku Imran menolak tubuh Sara ke dalam sebuah kereta tapi Sara sempat mengelak. Sara menutup kasar pintu kereta tersebut dan melepaskan pandangan bengang pada lelaki tersebut.

“Awak nak culik saya ke? Dah hilang akal? Apa masalah awak sebenarnya?” sedikit geram Sara menyoal. Tubuhnya ditarik sejak dari restoran tadi. Segan dia pada orang yang memandang.  Malah panggilan Mia dan Kay juga tidak dihiraukan oleh lelaki di hadapannya ini.

 “Memang! Memang aku dah hilang akal sejak kau buat drama kat restoran tadi. Aku tinggalkan kau?Kau mengandungkan anak aku? Bullshit!” Tengku Imran ketap rahang marah. Hatinya mahu meletup kerana marah yang menggunung. Terasa maruahnya dipijak oleh Sara tanpa belas dan dia mahu Sara balas kembali perbuatannya!

Sara gentar. Dia sudah mencipta musuh baru dalam hidupnya. Ini semua gara-gara terlalu ikutkan Mia dan Kay. Dia turut bersalah dalam hal ni. Berani sangat buat kerja gila tu siapa suruh! Inilah akibatnya... Serves you right Sara!

Tengku Imran  mengusap tengkuk perlahan dan ketawa sinis dilepaskan. Pandangannya kembali dilemparkan kepada Sara yang dah berubah wajah. Takut! “Kau dah salah pilih orang. Aku bukan lelaki yang begitu baik untuk maafkan salah yang orang buat pada aku.” Dalam ayat Tengku Imran . Hanya dia yang faham.

 “Tapi saya tak salah.” Sara dah telan liur. Kesat! Dia menyesal permainkan lelaki ini. Menyesal!

Tengku Imran  tergelak sinis. “Habis aku yang salah?” soalan sinis dilemparkan semula. Benci dia melihat wajah takut Sara. Wanita yang telah menjatuhkan maruah dia di depan orang ramai.

“Saya tak sengaja. Saya…”Sara tergamam bila Tengku Imran tiba-tiba mencengkam rahangnya kasar dan bersuara penuh dendam.

“Kau dah malukan aku depan orang ramai tadi. Kau fikir aku suka? Kau ingat aku enjoy dengan lakonan sebabak kau? Seronok kau berdrama kan? Macam pelakon hebat!” Tengku Imran menggeleng kepala perlahan. Hilang sudah senyuman sinis di bibirnya.

Jantung Sara berdebar hebat. Sakit rahangnya diketap erat begitu. Bila dia cuba meleraikan,tangan kiri Tengku Imran mencengkam kuat tangannya. Air mata terasa ingin keluar.

“Aku nak kau balas balik apa yang kau dah buat kat aku tadi. Kau nak mainkan aku? Fine… let’s start our games. Kita main ikut cara aku pulak lepas ni.”

“Saya minta maaf. Saya tak sengaja.” Terketar-ketar suara  Sara. Sungguh, kalau dia tahu begini pengakhirannya… dia memang tak akan ikut kepala Mia dan Kay untuk main permainan bodoh tu!

“Pergi mati dengan maaf kau tu! Kau kata kau mengandungkan anak aku kan?” Tengku Imran meleraikan cengkamannya di wajah Sara lalu melabuhkan tangannya di perut kempis Sara. Laju Sara menepis dan Sara makin tergamam bila lelaki itu dengan kasar merangkul pinggangnya erat menyebabkan wajahnya hampir-hampir saja  tersembam ke dada bidang itu.

“Bila masa aku tidur dengan kau?” Perlahan Tengku Imran menyoal. Wajah pucat Sara yang berada di rangkulannya dipandang jelek.

Sara gigit bibir perlahan. Dia tidak menjawab. Memang dia salah menjolok sarang tebuan kali ini.

“Jawab bila aku tanya!” tengking Tengku Imran. Suaranya naik seoktaf menyebabkan bahu Sara terhenjut kerana terkejut. Mata Sara kabur dengan air mata dan perlahan-lahan tanpa dapat ditahan air mata itu mengalir lemah di pipi mulusnya.

“Kenapa menangis? Aku tak suruh kau menangis tapi aku nak jawapan. Bila masa aku tidur dengan kau? Jawab!” sekali lagi suara Tengku Imran memetir bak halilintar. Mukanya merah padam. Tidak dihiraukan air mata Sara. Baginya itu semua palsu! Dan dia tak akan sekali-kali tertipu dengan lakonan Sara untuk kali yang kedua.

Sara menggelengkan kepala. Wajahnya ditundukkan. Hatinya sebak. Tak pernah lagi dalam hidupnya orang menengking dia sampai begitu sekali. Sedaya upaya dia cuba melepaskan diri dari rangkulan Tengku Imran dan dia berjaya!

“Saya minta maaf. Saya betul-betul minta maaf. Saya yang bersalah dalam hal ni. Tapi saya tak ada kuasa untuk putarkan balik waktu dan betulkan keadaan.” Sara mengesat air mata. Tak berani dia pandang wajah Tengku Imran yang sedang kemarahan.

Tengku Imran pegang dagu Sara memaksa Sara pandang dia tepat pada mata. Bila Sara mengelak, cengkaman itu makin kuat menyebabkan dia kesakitan. Sudahnya dia hanya membiarkan. Menunggu bicara Tengku Imran yang mungkin akan menyebabkan dia rasa semakin menyesal memalukan Tengku Imran tadi.

“Kau dengar sini baik-baik. Aku…Tengku  Imran tak akan pernah terima maaf orang yang buat salah pada aku dengan mudah. Kau kena bayar harga sebuah kemaafan yang kau nak sangat tu.” Bisik Tengku Imran perlahan. Wajahnya sinis. Dengan kasar dia lepaskan pegangannya dan menolak tubuh Sara masuk ke dalam kereta.

Sara tergamam seketika. Pintu terus dikunci oleh Tengku Imran. Dari dalam kereta dia nampak kelibat Mia dan Kay yang berlari ke arahnya. Tangannya cuba membuka pintu kereta tapi gagal! Ke mana pula Tengku Imran mahu membawanya pergi?

“Awak… saya minta maaf. Tolong jangan buat saya macam ni. Saya nak keluar dari kereta ni.” Sara merayu. Esakannya pecah. Tapi Tengku Imran hanya diam. Sudah bersedia ingin membalas rasa terhinanya tadi kerana dituduh melakukan seseuatu yang dia tak pernah buat terhadap Sara di hadapan orang ramai. Itu dia tak akan lupa sampai bila-bila!

“Awak…” Sara mencuba sekali lagi.

“Diam! Aku tak akan lepaskan kau. Perempuan macam kau ni patut diajar. Biar kau tahu langit tu tinggi ke rendah.” Balas Tengku Imran keras. Stereng dipegang kemas. Dalam kepala dah memikirkan rencana untuk mengenakan Sara!

“Lepaskan saya! Lepas!Tolonglah lepaskan saya!” Sara dah mula menjerit ketakutan. Tangannya memukul lengan kekar Tengku Imran. Sedikit pun Tengku Imran tak mengelak. Tak semena-mena Tengku Imran berpaling dan menutup mulut  Sara kasar.

“Kalau kau tak nak aku buat kau betul-betul mengandung baik kau senyap. Kau tak akan terfikir dengan apa yang aku boleh buat pada kau.” Tengku Imran menekan suaranya. Dan senyuman sinisnya terukir bila Sara kembali senyap bersama dengan tubuh yang terketar-ketar ketakutan. Air mata laju turun membasahi pipi Sara.

Dear, you want to play? Okay, lets do it.  You need to follow my rules!  This time… I'll make sure that I win the games and you will regret for challenge me.’ Bisik hati Tengku Imran penuh dendam.




Bersambung…

P/S: Saya pun tak tau nak tulis apa dengan cerita ni. enjoy je lah ye sayangku semua :)


6 comments:

  1. Best best please sambung ye

    ReplyDelete
  2. Sambung cepat please trseksa rasa menunggu smbungannye hehe

    ReplyDelete
  3. Huishh, scary gila tengku imran nih. Aishh. Nsib awak lah sara main dgn api. Nk smbungannya plssss.

    ReplyDelete
  4. Lambat lagi ke nk smbung cepatlah smbung please,please,please.........................

    ReplyDelete
  5. smbung laaa ag ...best2...
    jgn la tengku imran to jhat..

    ReplyDelete