Sunday 17 November 2013

Akanku Tawan Cintamu! 16





“ Sayang…” pintu dikuak dari luar dan muncul wajah Lisa yang berseri-seri.

“ You nak apa lagi ni datang ofis I?” Firyal mendengus. Tangannya berhenti daripada berlari di atas keyboard. Kedatangan Lisa benar-benar mengganggu tumpuannya.

Lisa masuk dengan lenggok menggodanya. Bibirnya tersenyum manja. Dia duduk tanpa disuruh. Kakinya disilang menampakkan pehanya yang putih gebu.

“ Jom kita lunch sama-sama. Dah lama kita tak lunch sekali. I rindu nak makan sekali dengan you.” Ujar Lisa sambil bermain dengan rambut ikalnya. Sesekali dia mengenyit matanya pada Firyal.

Firyal kembali menatap skrin computer. Tak nak pandang muka Lisa yang terang-terangan ingin menggodanya. Datanglah seribu orang macam Lisa, dia tetap tidak akan tergugat. Godalah macam mana sekalipun hatinya tetap tidak akan jatuh. Ingat mudah ke nak tawan sekeping hati milik Azhan Firyal?

“ You tak nampak ke kerja I tengah berlambak sekarang ni? I tak ada mood nak makan.” Muka Firyal serius. Memang dia sibuk . Banyak projek yang memerlukan perhatiannya sekarang ini. Adakalanya dia terpaksa balik lewat malam kerana beban kerja yang berlambak.

“ Sayang, walaupun you banyak kerja tapi you tetap kena makan. Nanti kalau sakit siapa yang susah? I jugak…” manja Lisa membalas.

“ Kalau sakit pun perut I, bukan perut you. Bukannya kita kongsi perut pun. You tak payah sibuk nak risau sama ada I makan ke tak.” Firyal tersenyum sinis. Rasa loya bila Lisa cakap macam tu. Apa kaitan Lisa dengannya? Langsung tiada kaitan. Lisa berlagak macamlah dia tu suami Lisa. Padahal mereka tidak ada apa-apa hubungan. Hanya Lisa yang mengharapkan dirinya. Sedangkan sekelumit pun perasaannya langsung tiada buat Lisa.

“ You tak boleh macam ni. Memang la kerja tu penting tapi makan pun penting jugak. You makan lah dulu baru you ada tenaga nak buat kerja.” Lisa tidak menghiraukan sindiran Firyal. Dia dah biasa sangat dengan layanan kasar Firyal padanya. Sikit pun dia tak hairan kerana hatinya sudah terlalu buta dengan cintanya yang menggunung tinggi terhadap Firyal.

“ I tak ada masa nak lawan cakap dengan you sekarang ni. You nampak tak pintu tu? Dari tadi I dengar pintu tu panggil you suruh keluar.” Sindir Firyal.

“ You ni Fir… saja nak buat I marah. I tak akan keluar selagi you tak ikut I keluar makan sekali.” Muka Lisa dah kelat. Nak ajak makan pun payah.

“ You jangan buat I bengang tengahari buta macam ni. Sebelum fail ni melayang kat muka you lebih baik you keluar.” Kasar bicara Firyal. Dia betul-betul tak ada mood untuk melayan kerenah Lisa. Kepalanya tengah serabut dengan kerja yang tak pernah siap.

“ Fir… cuba kali ni you dengar cakap I. Bukannya I suruh you buat benda tak elok pun. I cuma ajak you makan je. Salah ke?” Lisa menjungkit kening.

Salah tu tak tapi seleranya jadi tumpul bila Lisa yang akan menemaninya makan. Tiba-tiba kepalanya terlintas sesuatu.

“ You nak pergi mana ni Fir?” kening Lisa terjungkit bila Firyal tiba-tiba bangkit dan mengemas sedikit mejanya yang berselerak.

“ Lunch. You yang nak sangat lunch dengan I tadi kan? Jomlah.” Firyal menyingsing lengan kemejanya sehingga ke siku. Tali leher dirungkaikan sedikit.

Lisa menguntum senyum. Akhirnya Firyal mendengar juga katanya. Lisa turut bangun tapi matanya tak lepas dari pandang Firyal. Dia tak pernah lihat lelaki setampan Firyal. Firyal cukup lengkap untuk dijadikan sebagai lelaki idaman. Atur langkahnya saja sudah cukup sempurna. Susuk tubuhnya yang tegap boleh melunturkan hati setiap wanita. Seringkali perempuan pandang Firyal sampai tak berkedip mata. Mereka akan toleh beberapa kali sekiranya Firyal lalu di depan mata. Dan dia cukup bangga bila bergandingan dengan Firyal.

“ Kita nak makan kat mana? Dekat hotel kawan I nak? Tempat tu memang best. Makanan dia memang sedap-sedap.” Tanya Lisa bila mereka jalan beriringan keluar dari bilik Firyal. Sempat dia menghadiahkan jelingan tajam buat Ain yang ketika itu turut memandangnya.

Ain hanya tersenyum sinis. Dia tak mati pun dengan jelingan Lisa. Lainlah kalau mata Lisa boleh memancarkan laser. Itu lain cerita.

“ You ikut je. Kita pergi tempat special.” Acuh tak acuh Firyal membalas. Firyal tekan butang lif untuk turun. Sesekali dia senyum bila pekerjanya menghadiahkan senyuman kepadanya.

“ Okay.” Lisa merangkul erat lengan Firyal. Tubuhnya dirapatkan ke badan sasa itu. Mahu merasai kehangatan dari tubuh Firyal.

“ Tangan you tu, tak reti nak duduk diam ke?” Firyal menjeling tangan Lisa yang erat merangkul lengannya. Suka sangat pegang dia sesuka hati. Ingat dia ni suami Lisa ke?

Laju Lisa melepaskan genggamannya. Risau pula kalau Firyal sembur dia di depan orang ramai. Firyal ni bukan boleh kira. Kalau dia nak buat, dia tetap buat. Langsung tak fikir perasaan orang lain.

“ Ops, tak sengaja.” Lisa tersengih namun dalam hatinya menggerutu geram. Baru pegang sikit Firyal dah bising. Tak romantik betul Firyal ni. Hatinya mendongkol tak puas hati.




********************************


“ You nak makan kat sini?” Lisa menyoal tidak percaya. Dia pakai cantik-cantik tapi Firyal bawa dia pergi kedai makan macam ni? Firyal memang tak patut!

Biarpun ramai yang makan di situ tapi Lisa tetap tak mahu jejakkan kaki ke dalam kedai makan itu. Jatuh standard dia nanti.

“ Kenapa? Apa masalahnya?” Firyal senyum sinis.

“ Tak class langsung la makan kat sini Fir. Air cond pun tak ada. Panas I nanti.” Ini pun dia dah terasa bahang. Tangannya dikipas ke muka.

Firyal senyum sinis.

“ Kalau you nak makan dengan I, you ikut je. Kalau tak nak you boleh balik. I tak larang.” Selamba Firyal membalas. Malas dia nak layan kerenah Lisa yang entah apa-apa. Tapi dia tahu yang Lisa akan masuk juga
mengekorinya. Dah masak sangat dengan perangai Lisa.

“ Tapi Fir…”

Panjang langkah Firyal meninggalkan Lisa di belakang. Lisa dah menghentak kaki. Mukanya cemberut. Ingatkan Firyal nak bawa dia makan kat hotel lima bintang tapi tempat macam ni pula Firyal bawa dia. Jatuh standard dia nanti kalau ada kawan-kawannya nampak dia makan di kedai makan macam ni. Firyal memang sengaja. Huh!

Dengan langkah yang berat Lisa melangkah juga mengekori Firyal yang sudah masuk.  Terus dia duduk berhadapan dengan Firyal. Belum sempat dia bersuara Firyal dah berdiri semula.

“ You tunggu sini kejap. Ada seseorang yang I nak kenalkan dengan you.”

“ Siapa?”

Firyal tak menjawab pertanyaannya. Lisa mencebik bila tubuh Firyal menghilang. Entah siapa la yang Firyal ingin perkenalkan kepadanya.



**********************



Bulat mata Alma bila Firyal muncul di hadapannya lagi. Dia tersentak bila Firyal tarik tangan dia. Alma merentap tangannya kasar.

“ Apa yang awak cuba buat ni? ” Alma bertanya kasar. Sudahlah malam tadi Firyal mengganggu tidurnya. Buat dia tidak lena tidur setelah panggilan diletakkan. Fikir mengenai bagaimana dia perlu memberitahu ibunya mengenai hal dia dan Firyal. Mengenai rancangan Firyal yang ingin membawa dia berjumpa dengan parents Firyal lagi…

Firyal tak menunjukkan sebarang riak. Dia rentap tangan Alma sekali lagi dan ditariknya pergi ke meja di mana Lisa sedang menunggu.

Alma kalut melepaskan cengkaman Firyal. Mukanya tebal bila pekerjanya pandang pelik. Hairan dengan situasi yang berlaku. Dadanya semakin berdetak hebat bila Firyal memaksanya duduk di depan seorang perempuan manakala Firyal duduk di sebelahnya. ‘ Apa lagi yang Firyal cuba lakukan ni?’ Alma bangun tapi dia tersentak bila Firyal tarik tangannya supaya duduk kembali.

Darah rasa menyerbu ke muka bila dengan selamba Firyal memeluk erat pinggangnya. Muka perempuan di depannya dah berubah.

“ Kenalkan, ini Alma Nadira. Bakal isteri I.” sekali nafas Firyal berkata. Ada senyuman nipis di bibirnya.

“ What?!” suara Lisa melengking kuat. Dia tak peduli biarpun pelanggan lain pandang . Yang dia peduli sekarang ni adalah perempuan yang baru dikenalkan kepadanya.

Alma juga terkejut dengan apa yang Firyal tuturkan. Dia cuba merungkai tangan Firyal yang berada di pingganggnya tapi gagal. Alma mendengus kasar. Dia sendiri tak faham dengan situasi yang berlaku sekarang ini. Dia masih belum bersedia diperkenalkan sebagai bakal isteri Firyal.

“ Jangan salah faham, saya..” kata-kata Alma tersekat bila Firyal menguatkan rangkulannya. Dia terkedu bila Firyal mendekatkan mukanya. Alma menelan liur.

“ Kalau kau tak nak rahsia kau terbongkar kat sini lebih baik kau diam.” Bisik Firyal di tepi telinganya.

“ Rahsia?” tanya Alma perlahan. Dahinya berkerut memikirkan rahsia apa yang Firyal maksudkan.

“ Rahsia malam pertama kita.” Sinis senyuman yang tersungging di tepi bibir Firyal.

Mulut Alma bagaikan terkunci bila Firyal membangkitkan kembali kisah malam itu. Darahnya mendidih dengan tiba-tiba. Nak ditengkingnya Firyal di situ juga tapi bagaimana kalau perempuan cantik yang duduk di depannya tahu tentang rahsia itu?

“ Betul ke apa yang Firyal cakap hah perempuan?” jerkah Lisa. Hatinya panas membara.

“ Lisa! Behave yourself… dia ada nama dan nama dia Alma. I tak suka you panggil dia macam tu. Dan perempuan yang kat depan you sekarang ni adalah bakal isteri I.” keras Firyal membalas. Tanpa sedar dia mengeratkan lagi rangkulannya bagaikan cuba lindungi Alma dari Lisa.

Alma menjeling. Pautan Firyal melemaskannya.

Lisa mengetap gigi. Nampak sangat yang Firyal lebihkan Alma darinya. Cemburunya memuncak. Firyal ingat dia tak ada hati dan perasaan? Sengaja menayangkan kemesraan di hadapannya padahal Firyal tahu yang dia cintakan Firyal. Kalau diikutkan perasaan marah, sudah lama dia tarik Firyal jauh dari Alma.

“ I tak peduli. Sekali lagi I tanya you. Betul ke you dan Firyal bercinta? You bakal isteri Firyal?” tanya Lisa lagi. Dia tidak akan berpuas hati selagi hubungan Alma dan Firyal belum dapat dikenalpasti.

Dalam terpaksa Alma menganggukkan juga kepalanya. Dia memang bodoh kerana turut serta dalam rancangan Firyal. Tak pasal-pasal dia dah ada seorang musuh gara-gara ingin selamatkan Firyal dari perempuan ini sekaligus menutup rahsia peristiwa hitam itu.

“ Apa lebihnya dia dari I?” Lisa bertanya sebak.

“ You tak kurang apa-apa pun cuma hati I yang tak boleh terima cinta you. I’m sorry tapi I cintakan Alma. I sayangkan dia. I tak boleh hidup tanpa dia.” Balas Firyal. Dia perasan wajah Alma sudah berubah bila dia berkata begitu. Geli mungkin.

Meremang bulu roma Alma. Gaya Firyal cakap macam mereka ni betul-betul bercinta sedangkan Firyal adalah orang yang paling dia benci sekali dalam hidupnya.

“ Tapi I cintakan you!” jerit Lisa. Tidak diendahkan akan mata-mata lain yang memerhati drama yang sedang mereka mainkan.

But I’m not! You kena faham yang I dah ada Alma dan I tak akan sesekali berpaling dari cinta dia. I tak dapat bayangkan macam mana hidup I nanti tanpa dia.”

Firyal melepaskan rangkulannya dan menggenggam erat jemari Alma yang berada di atas meja.
Alma meleraikan tangannya jauh dari tangan Firyal. Dia buat tak tahu bila Firyal menyepak kakinya di bawah meja. Ingat dia ni anak patung ke boleh pegang suka-suka hati?

“ I pun takkan mampu hidup tanpa you. I cintakan you Fir. Dari dulu sampai sekarang tapi you tak pernah pandang cinta I. I tak nampak mana kurangnya I. Kalau you nak I berubah I akan berubah. I akan ikut apa yang you cakap. But please, don’t leave me.” Air mata dah menuruni pipi Lisa.

Kasihan Alma dengan wanita cantik di depannya. Begitu dambakan cinta dari Firyal yang begitu jelas sekali Firyal tidak mencintai wanita itu. Alma tersenyum sesaat. Bagaimana Lisa boleh jatuh hati pada Firyal? Dia hairan. Apa yang Lisa pandang pada lelaki seperti Firyal.

Tidakkah Lisa tahu yang Firyal bukanlah lelaki yang baik. Sepatutnya Lisa tidak perlu menghabiskan masa mengejar lelaki seperti Firyal. Lebih baik Lisa mencari lelaki lain. Lisa tidak akan bahagia dengan Firyal. Alma berani jamin.

“ I tak pernah tinggalkan you sebab I tak pernah bersama you. Macam yang I cakap tadi, Alma bakal isteri I dan I akan berkahwin dengan dia. Bukan dengan you, bukan dengan orang lain tapi Alma Nadira. I tak akan kahwin kalau pengantin perempuannya bukan Alma. I tak akan jadi suami sesiapa selain daripada suami Alma.”

Biarpun ayat itu kedengaran pelik di telinganya sendiri tapi Firyal tidak ada pilihan. Hanya ini saja cara yang dia nampak untuk menjauhkan Lisa dari dirinya. Dia dah bertekad untuk mengahwini Alma biarpun sekelumit perasaan sayang langsung tiada di hatinya.

Alma meggeleng perlahan kepalanya. Kalaulah Firyal itu orang yang dia sayang, tentu kata-kata yang Firyal ucapkan itu akan membuatkannya rasa terharu. Tapi perasaannya kosong.

“ You cintakan dia?”  tiba-tiba Alma bertanya.

No doubt.” Tanpa perlu fikir panjang Lisa memberikan jawapan.
Alma tersenyum nipis. Memang sah perempuan ni angaukan Firyal. Kalaulah Lisa tahu apa yang Firyal lakukan kepadanya, masih ada lagikah cinta di hati Lisa untuk Firyal? Atau… kesalahan itu akan diletakkan pada bahunya?

“ Kalau betul you cintakan dia you patut hormat dengan keputusan yang dia buat. Kalau you cintakan dia, you patut terima keputusannya untuk bersama dengan sesiapa pun walaupun bukan dengan you. Sebab, kebahagian dia adalah kebahagiaan you. Bukan macam tu?”

“ You cakap senang sebab you bukan kat tempat I.” tengking Lisa semula. Nak saja ditampar pipi Alma saat itu kerana berani memberikannya nasihat sebegitu rupa tapi dengan kehadiran Firyal yang setia di sisi Alma sejak tadi membantutkan niatnya.

“ Bukannya aku nak sangat Firyal ni pun.” Alma menggumam.

 Apa yang nak digilakan sangat dengan Firyal ni. Bagi free pun dia tak nak. Macam mana Lisa boleh jatuh cinta dengan Firyal? Ubat apa yang Firyal guna sampai perempuan secantik Lisa pun boleh jatuh cinta?

“ You cakap apa?” Lisa mengerutkan dahinya. Rasanya dia macam ada dengar sesuatu dari mulut Alma.
Firyal menatap tajam wajah Alma yang mencuka.

“ Dia cakap dia pun sayang I. Kan sayang?” Firyal cover balik apa yang Alma cakap tadi.

“ Hmm…” Uwekk…rasa nak termuntah bila Firyal panggil dia sayang. Sah… ada wayar putus kat kepala Firyal. Sungguh, ini adalah mimpi paling ngeri dia pernah dapat sepanjang hidupnya.

“ Fir! You tak boleh buat I macam ni. I tak nak you kahwin dengan dia.” Lisa dah mula merengek. Dia capai tangan Firyal tapi Firyal sempat mengelak.

“ Dia bakal isteri I dan hanya dengan dia I akan berkahwin.” Tegas Firyal. Merayulah macam mana sekalipun dia tetap tidak akan berkahwin dengan Lisa. Diberi sejuta pun dia tidak mahu.

“ Kenapa you suka Firyal?” soal Alma.

“ Why did you ask me that question.” Pelik dengar soalan yang tak dijangka itu dari Alma.

“ Cuma pelik… macam mana you boleh suka dia sedangkan I rasa meluat tengok dia.”

Firyal dah pandang Alma semacam. Alma ni sedar ke tak apa yang dia cakap? Sengaja nak bagi Lisa syak ke?

“ Hah.” Dia tak salah dengar kan? Lisa dah pelik.

“ I mean, dia bukannya handsome mana pun.” Alma siap mencebik lagi di akhir kata.

“ Sayang, you ni pandai betul bergurau.” Firyal pura-pura ketawa tapi dalam masa yang sama dia memberi isyarat pada Alma ‘ siap lah kau lepas ni.’

Alma mengetap bibir. Bergurau apanya. Dia serius tahu.

“ You ni memang tak ada mata la. Macam mana you boleh cakap yang Firyal ni tak handsome? Dialah lelaki yang paling kacak sekali I pernah jumpa.”

“ Macam ni ke kacak?” Alma gelak menyindir.

Firyal berdehem. Alma memang sengaja mahu rahsia mereka pecah ke?

“ I harap, lepas ni you tak perlu cari I lagi sebab I akan berkahwin dengan Alma. Antara kita tak pernah ada hubungan dan tak akan pernah ada hubungan. I harap you faham.” Firyal ubah topik. Kalau dibiarkan Alma bercakap, boleh pecah tembelangnya nanti.

“ No, I tak nak faham! I tak rela you dengan perempuan lain. Langkah mayat I dulu.” Ujar Lisa garang. Dia tak akan melepaskan Firyal dengan begitu mudah. Dia akan lakukan apa sahaja untuk mendapatkan Firyal. Biarpun nyawanya menjadi taruhan!

Firyal peluk tubuh. Dia pandang wajah Lisa yang sudah merah kerana marah. Susahnya nak bagi Lisa faham. Dari dulu lagi dia tidak pernah ada perasaan pada Lisa namun sampai sekarang Lisa masih tidak mahu memahami.

“ You tak boleh halang dengan siapa yang I nak kahwin. Itu hak I. Walau satu dunia menentang I daripada memperisterikan Alma, I tetap akan berkahwin dengan dia. “

“ I tunggu you dari dulu lagi Fir. I cintakan you.  Mustahil you tak nampak cinta yang I bentangkan untuk you. I langsung tak pandang lelaki lain sebab dalam hati I hanya ada you.” Tekan Lisa kegeraman. Payahnya nak menawan sekeping hati milik Firyal!

“ I tak cintakan you. Dah beribu kali I cakap yang I tak cintakan you. Mustahil you tak nampak yang sekelumit perasaan cinta pun I tak ada pada you. I tak benci you, I sayang you tapi I tak cintakan you. Not more than that. Orang yang I cinta dan I nak habiskan seluruh hidup I dengannya ialah Alma. Bukan you atau perempuan lain. “ Firyal berkeras. Dari dulu lagi sudah dibilang yang dia langsung tidak ada hati pada Lisa. Hanya Lisa yang tidak mahu mengerti sedangkan dia pasti yang Lisa tahu akan kedudukan hatinya. Hatinya tidak pernah tercuit dengan kehadiran Lisa. Biarpun dia sedar akan harapan Lisa yang menggunung tinggi terhadapnya, dia tetap tidak terusik untuk menerima cinta Lisa.

“ Ini semua salah kau!” Lisa menjerit lantang dan tangannya laju menampar pipi Alma tanpa sempat Alma mengelak.

“ Lisa! Apa kena dengan you ni?” marah Firyal. Mukanya tegang. Tidak sangka Lisa boleh bertindak sebegitu rupa. Dia tidak sempat menghalang dan kesannya Alma terpaksa menerima habuan daripada Lisa. Merah di pipi Alma sedikit sebanyak membuatkan hatinya diterjah rasa geram. Geram dengan perempuan yang bernama Lisa!

Lisa ketap gigi dengan muka yang merah menyala. Sakit hati bila Firyal membela Alma di hadapannya.

“ I tak akan berdiam diri tengok kebahagiaan you. You jangan ingat I akan biarkan you terlepas dari genggaman I sebab sama ada you rela atau pun tidak, you tetap akan jadi milik I. Kalau you fikir untuk lari…”belum sempat Lisa menghabiskan ayat pipinya terlebih dahulu ditampar oleh Alma. Matanya bulat. Pipi kiri yang terasa perit dipegang dengan rasa tak percaya. Berani Alma sentuh dia?

How dare you…”

“ Sekarang ni I persilakan you keluar dari kedai ni. I langsung tak sudi nak ada pelanggan kurang ajar macam you.” Sinis Alma bersuara. Terus hilang simpatinya pada Lisa bila Lisa bertindak menamparnya. Jangan fikir dia hanya akan membiarkan Lisa perlakukan dirinya sesuka hati. Kalau dia dihukum bukan kerana kesilapan yang dia lakukan, dia tak akan teragak-agak untuk melawan. Itupun kira baik dia hanya menampar Lisa, kalau diikutkan hatinya yang panas nak saja dia buat lebih daripada itu.

“ Aku akan pastikan…”

“ Kau nak pastikan apa? Nak pastikan yang kau dapat Firyal? Dari tadi kau cakap benda yang sama sampai naik bosan aku dengar. Dah macam tak ada ayat lain kau nak sebut.” Sekali lagi Alma memotong bicara Lisa. Bahasanya juga sudah bertukar menjadi kau dan aku. Tidak guna dia hormat orang lain yang tak reti nak menghormati dirinya.

“ Firyal…” Lisa meraih simpati Firyal.

Firyal hanya angkat bahu tanda tidak mahu masuk campur. Dia kagum dengan keberanian yang ditunjukkan Alma.

“ Sebelum aku sendiri yang halau kau keluar dari sini lebih kau keluar. Kau mesti tak nak tengok aku buat drama kejap lagi kan?” Alma mengugut bila Lisa masih lagi tidak berganjak dari kerusi.

Lisa mendengus geram. Dia mula bangkit. Dadanya semakin terbakar bila melihatkan senyuman sinis yang terukir di bibir Alma. Ingin saja dia koyakkan senyuman di bibir itu biar tiada lagi senyuman yang boleh terukir di bibir Alma.

“ Sebelum kau balik aku nak ingatkan kau. Firyal milik aku dan aku tak akan biarkan sesiapa rampas dia dari aku. Kau patut ingat ayat tu sampai bila-bila.” Tekan Alma dengan senyuman sinis yang masih lagi terukir di bibir merahnya. Hatinya menjerit suka bila wajah Lisa semakin cemberut mendengarkan ayat itu sebelum berlalu dengan muka yang tegang.

“ Dan kau pun milik aku. Kau kena ingat ayat tu sampai ke nafas kau yang terakhir.” Firyal berbisik perlahan di tepi telinga Alma.

Alma tergamam.



Bersambung…

10 comments:

  1. dh lama saya tgu sambungnya cerpen ni...setiap hari buka saya blog ni...cepat2 sambung ye...atau buat novelnya..xsabar saya nk tgu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat novel? i have mixed feeling about that... hehe
      tp apa pun sy akn buat smbungannya...
      thank you sbb follow e-novel ni :)

      Delete
  2. Replies
    1. baby mio sgt rajin komen pd setiap entry sy...
      want u to know that i really appreciate that (^_^)

      Delete
  3. Replies
    1. kita bz sikit la fara...
      kita pon tak sure nak sambung bila... sabar tau (^_*)

      Delete
  4. alahai,sambong la .... curios giler !! tiap2 hari sya buka,penat tnggu sambungnnya.. cite ni best snggt,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la... writer ni mmg mls sikit. hehe :)

      Delete